6 tips om fit te blijven wanneer het buiten koud is

Kortere dagen houd niet in dat u minder hoeft te sporten, deze creatieve tips helpen u actief en fit te blijven in de koude wintermaanden!


Het op peil houden van een sterke en stabiele conditie in de lente- en zomermaanden kost niet veel moeite. Maar nu de dagen kouder en korter worden, ligt de motivatie voor veel mensen een stuk lager. De volgende 6 tips helpen u ook actief te blijven in de koude wintermaanden.

1. Be Prepared

Voor de vroege ochtendlopers is het belangrijk het weer 's avonds goed te controleren voor de volgende ochtend. De fitnesskleding kan voor het slapen gaan al uit de kast worden gehaald, waardoor u binnen een paar tellen al buiten kan staan om te gaan hardlopen. Voor mensen die van zichzelf weten dat zij niet gaan hardlopen bij temperaturen onder de 10 graden is het een idee om een lidmaatschap van een sportsschool af te sluiten, thuis een loopband aan te schaffen of workout video's aan te schaffen. Wij adviseren u om een omgeving in uw huis te creëren die bevorderlijk is om uw oefeningen uit te voeren. 

Voor Bill Andrew Quinn, een voiceover acteur en presentator van de The Bill Quinn Radio Hour X2, kwam de motivatie om te blijven sporten voor hem nadat hij te maken kreeg met gezondheidsproblemen, waardoor hij realiseerde dat hij moest blijven bewegen om gewicht te verliezen en zijn hart te versterken.

Bill Quinn zorgt er altijd voor dat hij muziek bij zich heeft tijdens de workout, zelf zegt hij dit erover ''If the music is pumping - Than so am I''.

2. Verantwoording afleggen

Ontmoet een traningsmaatje om mee te joggen, of te spinnen en u verlaat het huis om te gaan sporten, terwijl u anders thuis was gebleven. Wanneer u iemand ontmoet waaraan u verantwoording moet afleggen, is het lastiger om af te zeggen.

3. Avontuurlijk

Beoefen een nieuwe wintersport. Ga leren schaatsen, snowboarden of skien. Voor een intensieve all-body workout is het een idee om te gaan langlaufen. Ga eens  rodelen waarbij u veel runs maakt, de terugreis naar de heuvels maakt het zeer intensief. 

4. Wees slim en veilig

Besteed aandacht aan uw ledematen: Bedek goed uw handen met de Mujjo handschoenen (en u kunt tegelijk uw smartphone blijven verdienen!), voeten en oren zodat u het niet koud krijgt. Wanneer u gaat langlaufen zorg ervoor dat er een buddy meegaat. Als u toch besluit om in uw eentje te gaan, zorg ervoor dat u een mobiele telefoon meeneemt en iemand weet waar u bent. Luister goed naar het weerbericht. Kijk uit het raam. Als de weeromstandigheden gevaarlijk zijn, of erger blijken te worden, kies er dan voor om binnen te trainen. 

 

5. Drink voldoende

Ondanks dat het in de winter kouder is, blijft het belangrijk om voldoende te drinken. Vergeet niet, uw lichaam verbruikt nog steeds veel energie en zweet, houdt dit voldoende op peil door voldoende water te drinken.

6. Flexibel

De verandering van de seizoenen is een goed moment om uw workout routine aan te passen "Als u over het algemeen een loper bent, kunt u werken aan uw flexibiliteit door yoga te gaan beoefenen. ,"  "Of voeg krachttraining toe aan uw routine." 

Uw Workout Cardio houdt u tijdens ijzige dagen makkelijk bij door stap-ups op de onderste treden van de trap te doen. Door extra lichaamsgewicht toe te voegen, door middel van extra bandjes, of gewichten, haalt u het maximale rendement uit deze oefening.

 

Deze tips moeten ervoor zorgen dat u ook actief en fit blijft in de koude wintermaanden!

 

Geplaatst in Algemeen door Frank Koot